Členky LADY CLUBu nadchlo vyprávění o Bhútánu

Místo pro setkání členek LADY CLUBu Hospodářské komory Praha 1, které se konalo na počátku června, vybírala ředitelka kanceláře Eva Primus Kovandová velmi pečlivě. Chtěla, aby se všechny dámy cítily po náročné době komfortně a setkání pro ně bylo příjemným zpestřením na jejich podnikatelské dráze. Hostitelkou pozdního odpoledne se stala Hana Zouvalová, zakladatelka jedinečného konceptu VIDDA, který dává prostor autorům autentických děl (nejen) ze světa módy.

VIDDA je místo, kde se můžete setkat se zajímavými osobnostmi, ale je také synonymem pro místo inspirujících a originálních děl, která jsou vytvářena nekonvenčními postupy. „Dnes jsme prezentovali látky z Bhútánu a mým snem je podpořit klasickou bhútánskou výrobu,“ potvrdila Hana Zouvalová. Bhútánské království naleznete na východním konci himálajských hor v jižní Asii a opakovaně ho navštívila Lilia Khousnoutdinova. Její původní profese je historička, ale je také známou designérkou a navrhuje autorské šperky, které demonstrují reproduktivní svobodu žen. Je hybatelkou kampaní zaměřených na rovné příležitosti žen a mužů, je publicistkou, ale hlavně je milovnicí Bhútánu a dokázala o něm velice poutavě vyprávět a vše okolo látek a odívání této země přiblížit dámám z LADY CLUBu.

„Lilia dnes říkala, že tyto látky jsou velmi, velmi drahé, ale přesto jsme si řekli, že bychom s lokálními designéry zkusili něco navrhnout, vyrobit tak, aby to bylo zajímavě provedené a bylo to příjemné na nošení. V této chvíli máme v prodejně několik věcí od značky Ecstatic Fashion (nabízí i modely z bhútánských látek). Pro náš projekt hledáme jen mezi pásky a šperky, aby to bylo dostupné,“ popisuje záměr zakladatelka konceptu VIDDA.

Restart po době covidové není úplně jednoduchý, ale VIDDA dále naplňuje svoji vizi, i když určité změny jsou patrné. „Klientky si více vybírají, jsou náročnější, než byly dříve, ale nemohu si stěžovat, naše tržby jsou zajímavé, ale dá se vycítit jakási únava a málo optimismu,“ říká Hana Zouvalová, která si váží každého, kdo komorní prostor v centru Prahy navštíví a dodává: „My nejsme typický obchod a občas někteří přijdou se slovy, Hanko, dneska nic nekoupím, ale vždycky s něčím odejdou.“