České stálice Biopron a Urinal slaví 20 let

Původní české značky doplňků stravy Biopron a Urinal jsou pro české spotřebitele na trhu již dvacet let. Dnes patří do portfolia přední farmaceutické společnosti STADA a jejich výroba probíhá v závodě Walmark v Třinci. Z tohoto globálního centra skupiny STADA pro produkci doplňků stravy jsou exportovány na další světové trhy. Biopron je dodáván také na slovenský trh a Urinal je dnes vyvážen do více než 30 zemí nejen v Evropě, ale i například Perského zálivu. Jen za poslední rok bylo na českém trhu prodáno téměř milion balení produktů Biopron a 230 tisíc balení Urinal.  

„Jsme velmi rádi, že tento měsíc můžeme s našimi klíčovými partnery a odborníky v odvětví oslavit v Praze a Brně úspěch našich předních značek Biopron a Urinal. Probiotika a jejich další produktový vývoj je naší velkou prioritou a je skvělé, že na tuzemském trhu máme řadu partnerů i z akademické a lékařské sféry, kteří s námi úzce spolupracují. Urinal se na českém trhu již tradičně těší velké oblibě a zároveň je výborným příkladem úspěšné mezinárodní expanze. Tímto děkujeme všem partnerům a zákazníkům za přízeň během posledních dvou dekád a těšíme se na další rozvoj těchto značek,” uvedl Martin Šlégl, generální ředitel STADA pro Českou republiku.   

Biopron – jednička na trhu živých probiotik v České republice 

Biopron je značka probiotických komplexů původně vyvinutá českou společností Valosun. V roce 2015 Biopron odkoupila společnost Walmark a od roku 2020 je vlastníkem STADA Pharma CZ. Produkty Biopron jsou vyráběny v původním a léty prověřeném složení.  

Biopron je pravidelně oceňovaný spotřebiteli jako Nejdůvěryhodnější značka roku v kategorii probiotik. Prvenství získává již tři roky v řadě. Biopron je po dlouhá léta jedničkou na trhu živých probiotik v České republice v prodané hodnotě a jeho tržní podíl dosahuje 36 %.

Zcela prvním probiotickým komplexem uvedeným pod značkou Biopron byl probiotický komplex Biopron 9, který si udržuje svoji přední pozici v nezměněném složení již dvacet let. Obsahuje devět probiotických kmenů a prebiotika v denní dávce 9 miliard probiotik. Je vhodný pro každodenní péči o střevní mikrobiotu, a proto je u spotřebitelů dlouhodobě velmi oblíbený. Povědomí o důležitosti střevní mikrobioty pro celkové zdraví člověka za poslední dvě dekády výrazně narůstá, na což reaguje i značka Biopron. Postupně své portfolio rozšiřuje i o další významné probiotické komplexy. Dnes je na trhu celkem devět produktů Biopron vhodných pro různé potřeby v péči o střevní mikrobiotu. Nejčastěji jsou užívány při a po antibiotikách a dále pak v kombinaci s vitaminem D na podporu imunity. Rovněž při střevních obtížích a s obsahem probiotické kvasinky Saccharomyces boulardii a laktobacilů při cestování, kdy může docházet k dietním změnám. Značka Biopron také vyvinula široké portfolio probiotických komplexů pro miminka a malé děti.     

„Mezi nejoblíbenější a nejčastěji nakupované doplňky stravy z celého našeho portfolia se řadí právě probiotika. Naším aktuálně nejprodávanějším probiotickým komplexem vhodným během a po užívání antibiotik je Biopron 9 Premium, nejsilnější z řady Biopron. Trend vývoje trhu probiotik a růstu značky Biopron je v posledních letech stabilně rostoucí, zejména pak v post-covidovém období, takže průběžně pracujeme i na vývoji nových produktů,“ vysvětlila Michaela Baštová, Senior Brand Manager ve společnosti STADA.  

Urinal – tradiční stálice na českém trhu s masivní globální expanzí 

Výrobky Urinal jsou od počátku vyvíjeny v třineckém závodě Walmark. Po uvedení na trh v České republice v roce 2003 vstoupila značka Urinal na trhy na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Bulharsku, Rumunsku a Pobaltí. Významná expanze byla realizována po převzetí skupinou STADA v roce 2020 a dnes Urinal pokývá 30 trhů, včetně zemí perského zálivu.

Urinal vznikl jako produkt pro podporu zdraví močových cest založený na rostlinných extraktech, které ženy při problémech močového traktu tradičně používaly a stále používají ve formě čajů.  Původní produkt Urinal měl formu tobolek s brusinkovým extraktem. Portfolio se postupně rozšiřovalo a optimalizovalo. K brusinkám byly přidávány nové složky pro podporu zdraví močových cest podle nejnovějších poznatků vědy a zároveň podle zpřísňujícího se legislativního rámce. Dnes značka Urinal zahrnuje celkem čtyři produkty v několika variantách velikosti balení. V roce 2011 byl zaregistrován užitný vzor pro kombinaci brusinek a vitaminu D, která byla vyvinuta ve spolupráci s odborníky na urologii Olomoucké univerzity. Tato kombinace látek je přítomna kromě sirupu ve všech produktech Urinal.

„Urinal je rovněž pravidelně oceňovaný spotřebiteli jako Nejdůvěryhodnější značka roku v oblasti močových cest. Prvenství získává již čtyři roky v řadě. Mimo privátní značky lékárenských řetězců je Urinal v současné době na českém trhu jedničkou v počtu prodaných kusů s téměř 230 tisíci prodanými baleními za poslední rok a dvojkou v prodané hodnotě. Tržní podíl značky Urinal v České republice dosahuje 18 %,“ řekla Lenka Čmejlová, Brand Manager ve společnosti STADA.