JEČ-MAN dostal podobu i díky Jitce Boho, Kristýně Leichtové či Adamczykovi

Víte, kdo je JEČ-MAN? Tak mi vám ho přiblížíme: je celý vyrobený ze slámy a oblečení pro něj vytvořila pětice osobností – herečka Kristýna Leichtová, zpěvačka Jitka Boho, herec Marek Adamczyk, designér Maxim Velčovský a grafička Renáta Tšponová. Úkol JEČ-MANA je jednoznačný – poukázat na důležitost sladovnického ječmene pro výrobu českého piva. Je originálním českým superhrdinou za jehož zrodem stojí Plzeňský Prazdroj.

JEČ-MAN již zahájil svou záchranou misi a lidé se s ním až do konce února setkají po celém Česku. JEČ-MAN v životní velikosti se v těchto dnech objevil na čtyřech desítkách míst v Česku.

A právě pětice zmíněných osobností vyslyšela výzvu a každého JEČ-MANA oblékli do trika s „ječmenným“ designem, který sami navrhli. Vzniklo tak pět unikátních grafik.

Jitka Boho například vybrala motiv, ve kterém pracovala se základními elementy – vodou, ohněm, zemí a vzduchem. „Ten nápad přišel docela rychle. Právě element vodu a vlastně i oheň, mám dokonce vytetované na prstu! Vše je pro život důležité, vše je propojené a vše se opakuje, proto jsem zařadila i symbol KRUH. Chtěla jsem, aby byl design nadčasový, jednoduchý, spíše grafický, takový, který osloví a možná i přinutí se zamyslet,“ říká Jitka Boho. Do kampaně se připojila proto, že se již delší dobu věnuje otázkám udržitelnosti. „Není mi lhostejné, v čem tu budou žít naše děti. Vždy jsem se zajímala o přírodu a ráda bych, aby se její stav zlepšoval, nikoli naopak,“ doplňuje Jitka Boho.

Do celé superhrdinovské kampaně se nyní může zapojit i veřejnost. „Až do konce února probíhá výzva pro veřejnost ‚Vyfoť se s JEČ-MANEM a dej vědět, že ti záleží na českém ječmenu‘. Lidé, kteří nám pošlou svou fotku se slaměným hrdinou, mohou vyhrát triko s unikátním designem podle svého výběru,“ říká mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář.

Slaměné hrdiny mohou lidé potkat zejména v hospodách a restauracích celkem ve 21 městech po celém Česku, například v Praze, Brně, Plzni, Ostravě, Olomouci, Písku, Mostě nebo Přerově. Ale také v nákupních centrech v Praze na Chodově, Černém Mostě, Zličíně a v Pardubicích. Seznam všech míst s JEČ-MANY i prostor pro sdílení fotek lidé najdou na webu www.projecmen.cz.

Kampaň bude probíhat také v digitálu na profilech Prazdroje i na profilech umělců a influencerů. Na začátku února pak kampaň doplní video představující celý projekt na pomoc českému ječmenu, který Prazdroj připravuje s vědci, univerzitami a pěstiteli. Hostům vybraných hospod a restaurací pivovar v únoru nabídne pivní speciál, který podtrhne zásadní roli sladu v pivu. A pro letní měsíce pak chystá road-show, ve které bude hlavní roli hrát speciální výčep vytvořený z obilné slámy.

„Klimatická změna a oteplování je fakt, bohužel. A vzhledem k přibývajícímu suchu klesá i výnos obilovin, včetně ječmene. Je potřeba tedy podpořit pěstitele kvalitního ječmene v regenerativním zemědělství, které se snaží navrátit k přirozeným ekologickým a biologickým procesům. Jedině tímto způsobem lze získat kvalitní ječmen a poté slad, bez kterého by to naše české pivo nevzniklo. Vše je propojené, vše je v kruhu, tak jako to je v mém návrhu,“ doplňuje Jitka Boho.