MATKY NA ÚTĚKU je projekt, který by měl šířit každý z nás!

Nadace Terezy Maxové dětem zahajuje reklamní kampaň s názvem „Matky na útěku“, která se zaměřuje na podporu žen a dětí ohrožených domácím násilím. Kampaň vychází z reálných příběhů a ukazuje, co si matky berou s sebou, když prchají před agresorem. Cílem je zvýšit povědomí o závažnosti domácího násilí a nabídnout praktickou pomoc těm, kteří ji potřebují. Na kampani se podílel český fotograf Tomáš Třeštík a odstartovala od 1. 6. 2025 v síti reklamních ploch společnosti BigBoard.

Domácí násilí: Skrytý problém s vážnými důsledky

Domácí násilí představuje opakované fyzické, psychické, sexuální nebo ekonomické útoky mezi blízkými osobami, například partnery či rodinnými příslušníky. Typické je, že probíhá dlouhodobě a skrytě, často za zavřenými dveřmi, s narůstající intenzitou. Mezi základní formy domácího násilí patří nejen fyzické týrání, ale také psychické a emocionální ubližování, omezování kontaktů, bránění v přístupu k penězům či zastrašování. Důsledky domácího násilí jsou hluboké a často celoživotní, a negativně ovlivňují jak oběti, tak děti, které násilí přihlížejí.

A právě nová kampaň Nadace Terezy Maxové dětem s názvem „Matky na útěku“ se tématu domácího násilí věnuje s cílem upozornit na palčivé téma a nabídnout pomoc.

„Podáváme pomocnou ruku obětem domácího násilí. Kampaň Matky na útěku přináší skutečné příběhy žen, které musely utéct ze svého domova, aby ochránily sebe a své děti. Jedna matka, jedna taška, jeden příběh – bolestná svědectví o tom, co znamená začít znovu s tím málem, co unesete. Ale s nadějí, že nejste samy,“ uvedla Tereza Maxová, patronka a zakladatelka nadace.

Opravdové příběhy oslovily i Richarda Fuxu, předsedu představenstva společnosti BigBoard Praha, a.s., která Nadaci Tereza Maxová dětem podporuje jak formou finančních příspěvků, tak i prostřednictvím reklamních ploch, které přispívají k většímu povědomí o činnosti nadace: „Kampaň přináší autentické příběhy žen, které se ocitly v těžké životní situaci a musely začít znovu. Proto jsme se rozhodli tuto kampaň podpořit. Věříme, že venkovní reklama má sílu nejen informovat, ale i inspirovat veřejnost k tomu, aby pomohla tam, kde je to potřeba,“ vysvětluje Richard Fuxa.

Proč je téma domácího násilí vážné

Podle dostupných výzkumů, které prezentovala Iniciativa pro bezpečný domov a dále také Ministerstvo vnitra, Policie ČR, ROSA a Nadace Vodafone, Acorus, Iniciativa Pod svícnem, atd.:

  • Jedna ze 3 žen a jeden ze 14 mužů zažijí během svého života nějakou formu násilí.
  • 8–10 let je průměrná doba, po kterou oběti násilí své trápení tají.
  • 321 000 žen se v posledních 12 měsících bálo jít domů.
  • 50,7 % případů domácího násilí se děje za přítomnosti dětí.
  • 14,5 miliardy korun vynaloží stát ročně z veřejných rozpočtů na řešení domácího násilí.
  • 72 % obětem domácího násilí nikdo nepomohl

Domácí násilí není soukromý problém. Je to společenské selhání, které ročně ničí životy tisíců žen a dětí – často tiše, za zavřenými dveřmi. Každá třetí žena v Česku zažije nějakou formu násilí. A většina z nich zůstává bez pomoci. Kampaň Matky na útěku ukazuje, co si oběti stihnou zabalit, když utíkají do bezpečí. Statistiky jsou alarmující – ale za každým číslem je skutečný příběh. Je čas přestat mlčet,“ Terezie Sverdlinová, ředitelka a zakladatelka nadace.

Co dělat v případě napadení nebo ohrožení domácím násilím:

Pokud se cítíte ohroženi vy nebo někdo ve vašem okolí, nezůstávejte na to sami. Okamžitě jednejte a využijte dostupné možnosti pomoci – např. zde:

 

Připojte se k nám a pomozte šířit osvětu o domácím násilí. Společně můžeme změnit životy těch, kteří to nejvíce potřebují.

#MatkyNaUteku #PomocObetem #DomaciNasili #NejsiNaToSama

O Nadaci Terezy Maxové dětem

Nadace Terezy Maxové byla založena v roce 1997 s cílem umožnit každému dítěti vyrůstat v rodině. Činnost nadace je zaměřena na tři pilíře podpory: prevenci nežádoucího odebrání dítěte z rodinného prostředí, podporu náhradního rodičovství a kompenzaci nedostatků ústavní výchovy. Nadace se věnuje pomoci dětem vyrůstajícím v ústavní výchově, podporuje náhradní rodinnou péči a pomáhá rodinám v krizi. Za dobu své existence nadace rozdělila přes půl miliardy korun na podporu ohrožených dětí.

O BigBoard Praha, a.s.

Skupina BigBoard působí na českém trhu již od roku 1993 a s tržním podílem přibližně 70 % a obratem přes 1,5 miliardy Kč je s výrazným náskokem největším hráčem v oblasti venkovní reklamy v České republice. Disponuje nejširší sítí reklamních ploch na atraktivních místech po celé zemi – včetně pražského metra, dalších částí MHD i hlavních dopravních tahů. V nabídce má přes 20 formátů reklamních nosičů, od double-bigboardů až po malé rámečky ve vlacích a metru.

Více na www.terezamaxovadetem.cz